background

انواع ژنراتور و ساختار آن

ژنراتور ها بر اساس سوخت مصرفی به چندین دسته تقسیم می‌شوند. در حال حاضر، می توان موتور ژنراتور ها را به سه دسته دیزل ژنراتور، ژنراتور گازی و ژنراتور بنزینی (موتور برق بنزینی) دسته‌بندی کرد.
تعمیر و تامین انواع قطعات دیزل ژنراتور کاترپیلار

انواع ژنراتور و ساختار آن

ژنراتور ها بر اساس سوخت مصرفی به چندین دسته تقسیم می‌شوند. در حال حاضر، می توان موتور ژنراتور ها را به سه دسته دیزل ژنراتور، ژنراتور گازی و ژنراتور بنزینی (موتور برق بنزینی) دسته‌بندی کرد.

ژنراتور ها بر اساس سوخت مصرفی به چندین دسته تقسیم می‌شوند. در حال حاضر، می توان موتور ژنراتور ها را به سه دسته دیزل ژنراتور، ژنراتور گازی و ژنراتور بنزینی (موتور برق بنزینی) دسته‌بندی کرد.

به طور کلی، ساختار موتور ژنراتور متشکل از  5 بخش اصلی است:

موتور

آلترناتور

شاسی دستگاه 

تابلو کنترل

کانوپی سایلنت

دیزل ژنراتور چیست؟

با توجه به دسته‌بندی انواع ژنراتور به طور کامل متوجه شده‌اید که دیزل ژنراتور در زیرمجموعه آن‌ها قرار دارد. در ساختار دیزل ژنراتور، یک موتور دیزل و یک ژنراتور الکتریکی (آلترناتور) که نقش تبدیل انرژی الکتریکی را دارد دیده می‌شود.

تابلو برق چیست و چه کاربردی دارد؟

تابلو کنترل (تابلو برق) یکی از بخش های مهم دیزل ژنراتور است که در واقع یک محفظه است که سایر تجهیزات الکترونیکی از قبیل برد کنترل، کنتاکتور، کلید، فیوز و... در آن قرار گرفته‌اند و وظیفه آن کنترل کارکرد دیزل ژنراتور و روشن یا خاموش کردن دیزل ژنراتور می باشد.

معرفی برندهای دیزل ژنراتور و نگاهی به بازار آن

تفاوت‌های محصولات در یک برند، عموما به تفاوت در توان اسمی و توان اضطراری آن‌ها باز می‌گردد. مسلما قیمت دیزل ژنراتور ولوو پنتا با قیمت دیزل ژنراتورهای برند بنز متفاوت است. البته کارایی محصولات این دو برند نیز نسبت به هم متفاوت می‌باشند. اگر تنها به دنبال کیفیت دیزل ژنراتور هستید، مدل‌های اروپایی را انتخاب کنید. در صورتی که قیمت و کیفیت برای شما اهمیت زیادی دارد، به دنبال دیزل ژنراتورهای چینی و ایرانی باشید.

ما در ادامه به بررسی و مقایسه اجمالی چند برند شناخته شده در تولید موتور دیزل و آلترناتور می پردازیم. هرچند که انتخاب نهایی برای خرید محصول، به نیاز و انتظارات شما از دستگاه بستگی دارد.

کاترپیلار

محصولات دیزل ژنراتور کاترپیلارساخت آمریکا هستند. دیزل ژنراتورهای کاترپیلاردارای تنوع زیادی در مقدار توان اسمی و توان اضطراری است. حداقل و حداکثر توان اضطراری موتور کاترپیلاربه ترتیب   7kwتا 4000KW    می‌باشند که برای محیط‌های نیمه صنعتی و کاملا صنعتی مناسب هستند. بنابراین، گزینه‌های زیادی پیش روی شما خواهد بود.

 

ولوو پنتا (Volvo penta)

محصولات دیزل ژنراتور ولوو پنتا ساخت کشورهای سوئد و آلمان هستند. دیزل ژنراتورهای ولوو پنتا دارای تنوع زیادی در مقدار توان اسمی و توان اضطراری است. حداقل و حداکثر توان اضطراری موتور ولوو پنتا به ترتیب 88 تا 655 KW می‌باشند که برای محیط‌های نیمه صنعتی و کاملا صنعتی مناسب هستند. بنابراین، گزینه‌های زیادی پیش روی شما خواهد بود.

پرکینز (Perkins)

محصولات دیزل ژنراتور پرکینز ساخت کشور انگلیس هستند. کمترین توان اضطراری موتور پرکینز از حداقل توان اضطراری موتور ولوو پنتا هم کمتر می‌باشد. حداقل و حداکثر توان اضطراری در موتور پرکینز به ترتیب از 8 تا 2000 KW است.

کامینز (Cummins) 

کامینز شرکتی است که در کشور آمریکا تاسیس شده ولی علاوه بر آمریکا در کشورهای انگلیس، هند و چین هم کارخانه مونتاژ و تولید دارد. با توجه به ظرفیت توان اسمی و توان اضطراری موتور کامینز برای استفاده در محیط های گسترده صنعتی مناسب هستند. البته در نظر داشته باشید که موتورهای کامینز برای مصارف در محیط‌ خانه هم مناسب می‌باشند. برای نمونه، دیزل ژنراتور کامینز QSK78-G9  با توان اضطراری 3000 کاوا برای استفاده در محیط‌های توسعه یافته صنعتی مناسب است.

استمفورد (Stamford)

اگر به دنبال خرید ژنراتور تک (آلترناتور) می‌باشید، ژنراتور استمفورد را انتخاب کنید. استمفورد یکی از زیرمجموعه‌های شرکت کامینز می‌باشد. لذا، کیفیت و قیمت ژنراتور استمفورد نسبت به سایر ژنراتورها بیشتر است. مراقب باشید که مشابه این ژنراتور را با اصل آن، اشتباه نگیرید..

مکالته (Meccalte)

برند مکالته دارای انواع ژنراتورهای باکیفیت است که متقاضیان زیادی در ایران و جهان دارد. از لحاظ هزینه، قیمت ژنراتور مکالته در مقایسه با ژنراتور استمفورد در درجه‌های پایین‌تر قرار می‌گیرد. برای تهیه ژنراتور (آلترناتور) که بخشی از دیزل ژنراتور است، می‌توانید به سراغ ژنراتور مکالته بروید که هم قیمت کمتری دارند و هم کیفیت آن‌ها در درجه بالایی قرار دارد.

انواع ژنراتور و ساختار آن

راهکار ماشین

ارسال درخواست

با پرکردن فرم زیر میتوانید درخواست خود را برای همکاران ما ارسال کنید.